Elke speler slaagde er minstens één keer in om de klasse-badge "Master" te bemachtigen. Geen van de tankers heeft echter betrouwbare informatie over hoe de inschrijving daadwerkelijk plaatsvindt.
gevechtservaring
In bijna alle prestaties zijn de belangrijkste parameters verdiende netto-ervaring in gevechten. Dezelfde indicator is direct gerelateerd aan het teken van klasse "Master". Ervaring wordt altijd beloond voor een goed spel. Je kunt op een zware tank spelen en bijna geen schade aanrichten, maar help het team door vijandige voertuigen actief te verlichten en de basisverovering neer te halen. Veel spelers vinden het vaak vervelend dat ze met een grote hoeveelheid schade niet de "Master" -badge ontvangen, maar je moet weten dat alleen pure ervaring de geschatte prestatie van een tanker in de strijd aangeeft.
De klassebadge wordt uitgegeven op basis van de maximaal verdiende ervaring onder spelers die de afgelopen 7 dagen op een bepaalde tank hebben gespeeld. Dat wil zeggen, als er op een voertuig maar weinig veldslagen werden uitgevochten en de maximale verdiende ervaring niet hoog was, dan kan zelfs met 1200 ervaringspunten een badge van klasse worden verkregen. per gevecht of minder.
klasse cijfers:
- 3 graden. Toegekend voor het overschrijden van de maximale ervaring van meer dan 50% van de spelers.
- 2 graden. Toegekend voor het overschrijden van de maximale ervaring van meer dan 8% van de spelers.
- 1 graden. Toegekend voor het overschrijden van de maximale ervaring van meer dan 95% van de spelers.
- "Meester". Toegekend voor het overschrijden van de maximale ervaring van meer dan 99% van de spelers.
Om de "Master" -klassebadge te verdienen, moet u acties uitvoeren die nuttig zijn voor het team en een grote hoeveelheid pure ervaring opdoen.
Welke ervaring wordt toegekend voor:
- Vernietiging van vijandelijke uitrusting. Ervaring wordt alleen toegekend aan de vernietigde speler. Hoe hoger het voertuigniveau van de tegenstander, hoe meer ervaring de speler krijgt.
- Overleving. Als de tank het aan het einde van het gevecht heeft overleefd, krijgt de speler extra ervaring.
- Zege. De hoogste coëfficiënt wordt in rekening gebracht voor de overwinning - 50% van de ervaring.
- Basis vastleggen. Ervaring wordt alleen toegekend aan indringers. De coëfficiënt is evenredig met het vastleggen van punten.
- Intelligentie schade. Ervaring wordt toegevoegd als de speler is beschadigd door blootstelling.
- Opname mislukt. De coëfficiënt is evenredig met de basisveroveringspunten door vijandelijke voertuigen.
- Schade behandelen. Hoe meer schade de speler aan het voertuig heeft aangericht, hoe meer ervaring hij zal ontvangen.
- Moduleschade. Hoe meer vijandelijke uitrustingsmodules beschadigd zijn, hoe meer ervaring de speler krijgt.
- Gebroken rups. Ervaring wordt aan de speler toegevoegd als hij de rups van vijandelijke voertuigen neerhaalt en op dat moment schade wordt toegebracht door de geallieerden.
- Totale schade. De maximale ervaring wordt opgedaan wanneer alle vijandelijke voertuigen zijn vernietigd.
- onderscheidingen voor het peloton. Als het team waarin het peloton speelde, verloor, zal bij het ontvangen van pelotonbeloningen de ervaringscoëfficiënt voor pelotonsspelers evenredig zijn aan het winnende team.
- Actief vechten. Als de speler in close combat was, of in ieder geval in de buurt van vijandelijke voertuigen was, zal hij extra ervaring krijgen.
- Verdoven. Alleen ART-SAU is in staat de vijand te bedwelmen. Hoe langer de speler verdoofd is, hoe meer ervaring de speler krijgt. De coëfficiënt neemt aanzienlijk toe als tijdens de verdoving geallieerde voertuigen schade toebrengen aan een vijandelijke tank.
- Meerdere verdovingen. Als artillerie meerdere tanks tegelijk schade toebrengt in 1 schot, neemt de ervaringscoëfficiënt aanzienlijk toe.
- Botsing. Als een speler een vijandelijke tank van een klif of in het water duwt, krijgt hij extra ervaring.
Er wordt een grote hoeveelheid ervaring verdiend in het geval dat de speler werd tegengewerkt door voertuigen van een hoger niveau. Ook neemt de coëfficiënt aanzienlijk toe als een voertuigklasse acties heeft uitgevoerd die niet kenmerkend zijn voor die klasse. Zo schijnt een zware tank of richt een lichte tank veel schade aan.
De klassenbadge "Meester" kan worden verkregen door middel van actieve acties. Een speler die het hele gevecht in de bosjes heeft doorgebracht, maar tegelijkertijd veel schade heeft toegebracht, heeft minder kans op een beloning dan een speler die het hele gevecht heeft gevochten, terwijl hij voortdurend van flank wisselde en actief vijandelijke voertuigen bescheen. "Masters" zijn gemakkelijker te krijgen op een middelgrote of zware tank, die actief gevechtsoperaties uitvoert, dan op een tankvernietiger, die de hele strijd in de struiken heeft doorstaan, terwijl hij een grote hoeveelheid schade aanrichtte.
Alleen pure ervaring gaat altijd in statistieken, dus alle x2-x5 vermenigvuldigers, inclusief reserves en Premium account tel niet.