Gids met een gedetailleerde locatie op de kaart en in het spel van alle Norn-kisten God of War. Los puzzels op om ze te openen.
Naarmate je verder komt in het spel, kun je veel verschillende kisten vinden die gevuld zijn met een heleboel verschillende nuttige dingen. Onder hen trekken Norn-kisten in God of War bijzondere aandacht. Alleen deze kisten bevatten Bloed honing hoorns of Idunn-appels. Deze items zijn uniek en stellen je in staat om de gezondheid of woede van Kratos permanent te vergroten, waardoor gevechten en doorgang enorm worden vergemakkelijkt. In totaal heeft het spel 21 Norn-kisten en hoe eerder ze worden opgehaald, hoe beter.
In dit artikel leer je waar je alle Norn-kisten kunt vinden terwijl je locaties opent.
Runenkisten in Wildwoods
Appel Idunn (1/11)
De eerste Norn-kist bevindt zich in Wildwood, je kunt hem direct tijdens de proloog vinden, of je kunt later terugkeren. Nadat je de eerste vijanden hebt verslagen, moet je naar een rond prieel gaan, waarnaast een kleine kruising is, eindigend met een houten barrière.
Nadat je de barrière hebt doorbroken, moet je naar binnen gaan en vernietig drie runen: de eerste is rechts van de ingang, in de hoek achter de fakkel, de tweede is naast de kist die we nodig hebben, en de derde is in de stenen sarcofaag, links van de ingang.
Runenkisten bij de kruising
Er zijn vijf kisten bij de Crossing: drie bevatten Idunn's Apples, twee bevatten Blood Honey Horn.
Appel Idunn (2/11)
Na het verslaan van de Heavy Draugr en vervolgens de Revenant, is het mogelijk om naar een van de gewelven op deze locatie te gaan. Als je naar de tweede laag klimt en naar rechts draait, zie je een klein gebied gevuld met licht.
In de hoek staat een Norn-kist, daarnaast zijn er twee gemakkelijk toegankelijke zegels: één bevindt zich achter de doos, rechts ervan, om de tweede te verwijderen, moet je je omdraaien, naar de brug rennen en kijken naar links, een beetje omhoog, bevindt de rune zich op een kleine klif. De derde en laatste rune is verder verborgen dan de andere: om hem te verwijderen, moet je de trap terug beklimmen en dan naar de rand rennen, kijkend naar de rechterkant van de brug: erachter, een beetje in de diepte, ligt de laatste rune. Je kunt dichter naar de derde rune rennen door de brug te laten zakken, of je kunt een bijl van een afstand gooien.
Bloedhoninghoorn (1/10)
De eerste kist met de Hoorn van Bloedhoning kan direct na het verlaten van de valstrik worden opgepakt (met een verlaagd plafond en muren met spijkers). Nadat je de puzzel met de doos hebt voltooid, moet je naar het platform gaan, naar de kist kijken, je dan omdraaien om naar de doorgang in de muur te kijken en naar links te kijken: daar zal de eerste rune op de balk staan. De tweede is in de grot, tegenover de cache. Om het derde zegel te vernietigen, moet je het platform hoger brengen en dan, kijkend naar de balk links van de kist met de hoorn, een bijl gooien en de rune vernietigen.
Appel Idunn (3/11)
Deze appel is verstopt op de locatie die diende als slagveld voor de strijd tussen Kratos en Trol Brenna Daidy.
Openen een kist met bellen zal in runen moeten luiden. De locatie heeft ook drie zeehonden die in korte tijd moeten worden geslagen en als klokken moeten luiden.
Allereerst is het de moeite waard om ernaar te gooien, dan om te draaien, naar de linker bel te gooien en dan naar de rechter. De laatste twee bellen bevinden zich heel dicht bij de kist: een direct erachter en de andere aan de linkerkant, op een verhoging. Ze staan in een open gebied, waardoor ze gemakkelijk te herkennen zijn.
Bloedhoninghoorn (2/10)
Een andere Horn of Blood Honey op de Crossing kan worden verkregen In een grot. Na het gevecht moet je naar de Witch's Cave gaan. Allereerst, eenmaal op deze locatie om de kist te openen, moet je de bruggen inschakelen door op de blauwe kristallen aan de rand van de klif te schieten. Nu kun je beginnen met het vernietigen van de zeehonden. Hier is alles ingewikkelder dan in eerdere gevallen.
- Het eerste zegel bevindt zich in de put, waardoor je uit de kerker kunt komen.
- Het tweede zegel bevindt zich achter twee bruggen. Als je recht naar de borst kijkt, moet je je omdraaien en naar links gaan, over twee bruggen rennen. Rechts van de laatste brug ligt een zegel.
- Het laatste zegel bevindt zich in een afgesloten ruimte. Om binnen te komen, moet je eerst rechtsaf slaan, tegen een kleine loodlijn in de muur aanlopen, dan een voorwerp van daar nemen en het gebruiken en pijlen schokken om de rode barrière te vernietigen. Nu de doorgang open is, is het voldoende om omhoog te klimmen en het zegel te verbreken. De rune bevindt zich links van de ingang op het podium.
Appel Idunn (4/11)
De laatste kist in de Crossing bevindt zich in de buurt van de tweede in de Blood Honey Horn-gids. Zodra de mogelijkheid zich voordoet om door het water in de grot te gaan, moet je dat doen klim de put op, volg dan gewoon het pad naar een splitsing.
Als je de ketting beklimt en verder gaat, zie je een kist die onder een boom aan de linkerkant van het pad staat. Als je helemaal bij het einde bent, kan dat vraag Atreus om de runen te lezen, waardoor de doorgang van het raadsel wordt vergemakkelijkt.
Allereerst moet je de Wind of Hel overbrengen naar de andere helft van de schaal (hiervoor wordt ongeveer tien seconden gegeven) en terugkeren naar de Norn-kist. Midden op het pad van de kist naar de kom staat een pilaar met runen. Je moet de bijl zo gooien dat de plaat met de B-rune naar rechts en omhoog kijkt. Om dit te doen, moet u communiceren met de eerste en tweede schakelaars.
Na het manipuleren van de pilaar, waarvan het uiteindelijke beeld hieronder te zien is, is het tijd om de Wind of Hel naar de onderkant van het mechanisme te verplaatsen. Na zo'n actie beginnen de zegels erop te wisselen: op het moment dat de zegel verandert in B, omhoog gedraaid, moet je de wind verwijderen. Breng nu de wind naar de borst en gooi hem in de zeehond erachter, je kunt de Apple of Idunn krijgen.
Runenkisten in uitlopers
Bloedhoninghoorn (3/10)
Nadat je met Sindri, de broer van Brok, hebt gesproken, is het genoeg om het kamp uit te rennen en gewoon rechtdoor te gaan tot je de rotsen raakt, en dan rechtsaf te slaan. Aan een kleine rand is er de enige kist in de Foothills, om te openen die je de juiste volgorde op de keerpalen moet instellen.
- De eerste bevindt zich direct achter de Norn-kist. Op deze pilaar moet je een symbool plaatsen dat eruitziet als een verticale golf.
- De tweede pilaar staat op weg naar de winkel van Sindri. De letter "R" moet zichtbaar zijn op het tweede bord.
- De laatste pilaar is verborgen in de mist, achter een omgevallen boom, niet ver van de tweede pilaar. Om de pilaar en het symbool erop te vinden, moet je de giftige mistgenerator vernietigen. Op het laatste teken is het noodzakelijk om de gespiegelde letter "B" in te stellen.
Runenkisten in Raven Rocks
Bloedhoninghoorn (4/10)
Nadat het water in het Meer van de Negen is gezakt, komt er een andere locatie vrij voor onderzoek. De plaats is gelegen in het zuidoostelijke deel van de locatie. De kluis wordt prominent weergegeven, maar het duurt langer om te openen dan de meeste. Nadat je vanaf de pier over het pad bent gelopen, wordt een Norn-kist zichtbaar, op precies dezelfde locatie is er rode vegetatie, je moet er vanaf komen om de Wind of Hel te krijgen.
Hiermee moet je communiceren met de zeehonden. Van alle kanten: links, rechts onder en rechts staan runenpilaren op de rots. Deze pijlers zullen vereisen wind verplaatsen, waarna het beeld van de rune begint te wisselen. In dit stadium moet je het moment oppikken waarop het gewenste beeld eruit valt, en dan de Hel Wind eruit halen. Nadat je alle drie de fragmenten hebt verzameld, komt de kist beschikbaar.
- Op het rechterzegel moet u het omgekeerde symbool "H" instellen.
- Op de rune rechts op de berg moet je het symbool "R" selecteren. Om bij deze plek te komen, moet je de klif links van de kist beklimmen, waarna je, springend over een kleine kloof, de wind gebruikt.
- De derde rune bevindt zich aan de linkerkant, op de top van de klif, die je nodig hebt om naar het tweede zegel te klimmen. Het zou het symbool "R" moeten tonen.
Het is belangrijk om niet te vergeten dat het interval tussen het verwijderen van de wind uit de ene bron en het plaatsen in een andere bron slechts tien seconden is. Gedurende deze tijd moet je tijd hebben om de Wind of Hel in de rune te zetten.
Runenkisten in de uitkijktoren
Appel Idunn (5/11)
Lookout Tower is het eerste dok waar het spel na het gevecht naar toe leidt Ermungand. De enige kist in de toren is extreem gemakkelijk te openen. Het object zelf bevindt zich onder een schietlood. De runen bevinden zich dichtbij en ook hier moet je ze luiden als klokken. Direct boven de kist bevindt zich een bord: je moet er een bijl naar gooien en dan worden de obstakels die de bellen bedekken een tijdje verwijderd.
Ten eerste is het de moeite waard om die runen te raken die zich het dichtst bij het bord bevinden. Het eerste zegel bevindt zich aan de linkerkant en is zichtbaar in de bovenstaande schermafbeelding. De tweede bel bevindt zich op een klif, iets rechts van de kist en de plank. Het derde zegel staat onder de waterval, rechts van het tweede, in een kleine inzinking. Zodra alle drie de bellen zijn gegaan, kan de kist worden geopend.
Runenkisten in Konunsgard
Bloedhoninghoorn (5/10)
Konunsgard ligt in het noordelijke deel van de grotere locatie "Lake of Nine". De toegang hier opent na de start van het secundair Quests "Glorie aan de Koning", die kan worden overgenomen van de broers Sindri en Brok. De Norn-kist komt dichter bij de rand van de locatie beschikbaar: je kunt hem zien als je de troonzaal verlaat. De berging bevindt zich op het balkon. Om deze rune te krijgen, moet je opnieuw de Wind of Hel gebruiken.
Allereerst moet je de Wind of Hel pakken en naar de cel aan de linkerkant in de muur verplaatsen. De rune binnenin begint te draaien en op het moment dat het symbool "n" eruit valt, is het tijd om de wind eruit te halen.
Nu je de Wind of Hel hebt uitgeschakeld, moet je deze overbrengen naar de zegels aan de rechterkant. De runen beginnen weer te draaien, maar deze keer hoeft er niets uitgetrokken te worden. Terugkerend naar de eerste rune, moet je deze breken met een bijl, dan naar het roterende mechanisme rennen en de twee runen erin breken. Na deze acties gaat de kist open en kun je de rune of rage oppakken.
Runenkisten in Forgotten Caverns
Appel Idunn (6/11)
De locatie "Forgotten Caverns" bevindt zich op dezelfde manier als sommige eerder, aan het "Lake of Nine", aan de andere kant van de uitkijktoren. Dit is een kleine plaats ten noordwesten van de tempel van Tyr. Links van het gewelf staat een hoge zuil waaraan drie bellen zijn opgehangen. Ze moeten vernietigd worden. De moeilijkheid ligt alleen in het feit dat wanneer een rune wordt gegooid, het mechanisme waaraan de rest is opgehangen, begint te draaien. De resterende afdichtingen moeten tijdens het draaien worden neergeslagen. De cache opent snel: je hoeft alleen maar wat dichterbij te komen en voor de bocht te gooien.
Runenkisten in Fafnir's Vault
Bloedhoninghoorn (6/10)
Om de Rage Rune op deze locatie te krijgen, moet je de optionele Fafnir's Treasure-quest van Sindri doen. Je kunt hier komen als je naar het westen zwemt vanaf de Tempel van Tyr op het Meer van Negen. Als je voor de poort naar de kluis staat, moet je naar rechts totdat een gebied met enorme bomen zichtbaar wordt. Om de Norn-kist te openen, moet je drie bellen raken. Twee ervan bevinden zich achter de cache: aan de linker- en rechterkant.
De laatste rune is verborgen helemaal bovenaan de waterval, links van de kist.
Runenkisten bij Light Elf Outpost
Appel Idunn (7/11)
Nadat het waterpeil voor de tweede keer op Lake of Nine is gedaald, wordt de toegang tot een andere locatie geopend: de Outpost of the Light Elves. Het eerste dat u moet doen als u op de pier landt, is de brug opdraaien. Als je erop klimt, zie je meteen de kist.
- De eerste rune is te zien door naar links in de verte te kijken. In de verte, in de ruïnes, is een blauwe gloed zichtbaar - een zegel dat verbroken moet worden. Als alles niet zo goed is met nauwkeurigheid, dan kun je er komen: draai de boog rechts van de kist in, ren langs de rand van de klif en overwin de blauwe bruggen, ga het pad af bij de splitsing en dan , naar rechts kijkend, vernietig de rune.
- De andere twee zegels zijn moeilijker te verwijderen. Eerst moet je met je gezicht naar de borst gaan staan, je omdraaien en langs de linkerkant rennen, springend over een kleine klif. Draai dan links de boog in en ga het balkon op, kijk recht vooruit: voor het balkon, aan de rechterkant, zullen er verschillende kolommen zijn. De eerste wordt gestempeld met het symbool "n".
- Het pad naar de derde rune loopt door dezelfde blauwe bruggen als de eerste. Ga bij de kruising rechtdoor over de blauwe brug boven de rune "R". Nadat je langs de rand van de berg bent gerend en over de kloof bent gesprongen, bereik je een steile klim langs de muur. Rechts van deze plaats, op de dichtstbijzijnde kolom, staat de laatste rune.
Runenkisten in Veithurgard
Bloedhoninghoorn (7/10)
Om de kist te vinden, moet je aankomen bij de Stone Falls Pier in het noordoosten van het Lake of the Nine. Als je aan het wiel draait, komt de ingang naar Veithurgard vrij. Binnen de open locatie moet je naar de zuidkant van het reservoir gaan, langs de draak gaan en naar de vernietigde brug gaan. Aan de linkerkant is een richel met een kist. Hier moet je drie runen vernietigen.
- Het eerste zegel ligt links van de houten brug (als je vanaf de zijkant van de kist naar de brug kijkt).
- De tweede rune bevindt zich in de buurt van het heiligdom, je moet naar een van de kolommen gaan en er diep in kijken: daar zal een zegel zichtbaar zijn. Een goede gids is een enorme steen in het midden van de zuilen.
- De derde is verborgen in het donker, rechts van de kist. Het is voldoende om een beetje ver te gaan en naar links te kijken: er staat een rune op de stenen en het gras.
Runenkisten in Gor
Bloedhoninghoorn (8/10)
Om toegang te krijgen tot een van de twee Norn-kisten in de berg, moet je het pad herhalen dat je eerder in het verhaal moest volgen: van de uitlopers naar de top. Je moet het volgen tot je onderweg een grote troonzaal tegenkomt met een hert in het midden. Van daaruit moet je de brug volgen die door Atreus is gemaakt en recht naar de borst reikt. Er zijn geen inscripties op de schatkamer zelf, maar als je een lantaarn aansteekt, verschijnen er symbolen achter die op de pilaren moeten worden geplaatst.
Als je je omdraait en naar rechts gaat, en na het verlaten van de houten brug naar links draait, zie je twee runen. Een ervan bevindt zich linksonder, naast de muurklim.
De tweede bevindt zich iets naar rechts, op de rotsen: tussen twee massieve rotsen.
Het derde zegel bevindt zich rechts van de blauwe brug die rechtstreeks naar de cache leidt.
Alle drie de zegels bevinden zich op een prominente plaats, de hele moeilijkheid ligt alleen in de manifestatie van symbolen en hun memorisatie.
Appel Idunn (8/11)
De tweede Norn-kist op deze locatie bevindt zich iets verder. Volgens het verhaal zullen vroeg of laat de poorten "Peak" worden ontgrendeld. Door hen heen gaan en de plaats bereiken met Mimirs lichaam, je moet naar de klif gaan. Nadat je er langs bent gerend, ga je naar de ingang van de dichtstbijzijnde berg, ga lager en steek de houten brug over. Nadat je zo'n moeilijk pad bent gepasseerd, kun je de kluis bereiken met de rune van gezondheid.
- De eerste rune is verborgen aan de linkerkant van de doos: nadat je door de boog bent gegaan en naar de kamer bent gerend met een lichtstraal die van bovenaf valt, moet je naar rechts kijken. Tussen de zuilen ligt in een stapel stenen een zegel.
- Als je de brug beklimt, rechts van de cache hangt, dan naar rechts kijkend, zal een rune zichtbaar worden, liggend in puin, in de uitsparing van de kolom. De houten steiger rechts van de rune zal als leidraad dienen.
- Voor de derde rune moet je de brug verhogen door de hoek te veranderen. Als je omhoog klimt en naar rechts kijkt, dan is daar het laatste zegel dat nodig is om de appel te pakken te krijgen.
Runenkisten in Alfheim
Alfheim is een andere grote locatie met veel kisten. Er zijn hier vier kisten verborgen: twee met een appel en twee met een hoorn.
Appel Idunn (9/11)
Met behulp van de boot moet u naar de oever van het stuwmeer gaan. Nadat je van boord bent gegaan, moet je rechtsaf slaan en door het rooster gaan dat het pad blokkeert. Als je weer naar rechts gaat en dan vooruit gaat naar het einde, zul je een prieel vinden met in het midden een kist. Deze keer hoef je de runen niet te breken: je moet ze bellen. De moeilijkheid is dat er geen symbolen op staan.
Je moet in korte tijd drie bellen achter elkaar raken, in de juiste volgorde. Als je iets verkeerd doet, lichten de symbolen op de borst weer op, wat de noodzaak symboliseert om het algoritme te herhalen.
- De eerste correcte rune is om 11 uur, de eerste links van de middelste, als je naar de borst kijkt.
- De tweede rune bevindt zich direct erachter wanneer je naar de borst kijkt. Het hangt boven de anderen, deze boog is de ingang van het gebouw.
- De derde rune bevindt zich 3 uur van de kist, de tweede op rij vanaf de middelste, naar rechts geteld.
Appel Idunn (10/11)
De tweede appel van Idunn in Alfheim bevindt zich in het onderwatergedeelte van de locatie. Om toegang te krijgen tot deze kist, moet je naar een klein eiland op de kaart gaan, Atreus vragen om de lift te bellen en naar beneden te gaan. Nu hoef je alleen maar rechtdoor te gaan en er zal een kist aan de linkerkant zijn. Direct tegenover zal een wiel zijn waarmee je moet communiceren. Als je het naar beneden laat zakken, gaat er een mechanisme open waarin je een bijl moet gooien en bevriezen. Nu moet je op het platform erachter klimmen en de bijl naar je toe roepen. Het platform gaat omhoog en het eerste zegel bevindt zich aan de linkerkant.
De andere twee zegels bevinden zich op prominente plaatsen en dicht bij elkaar. Je moet opnieuw met het wiel communiceren. Helemaal naar beneden scrollen, waardoor een grote ruimte onderaan wordt geopend. Eén zegel is zichtbaar als u achter het stuur gaat staan, en de tweede bevindt zich er direct onder.
Bloedhoninghoorn (9/10)
Nadat je naar de top bent geklommen, moet je richting de tempel van Freyr gaan, op het hoofdeiland Alfheim. Als je op de kaart navigeert, is het gewenste eiland het eiland waarop een enorme lichtkolom valt. Ga over de blauwe brug en sla linksaf naar de ingang van de tempel. Na het vernietigen van de vegetatie komt er een doorgang naar de kist beschikbaar. Om deze kist weer te openen moet snel aan de bel trekken. Het wordt aanbevolen om het zo te doen: ga naar het platform voor de poort, gooi een bijl naar de linker bel, dan naar de rechter, die op een podium staat, ren dan snel naar de kist en maak de laatste zegel ring. Het laatste zegel bevindt zich direct achter de borst.
Bloedhoninghoorn (10/10)
De laatste Horn of Blood Honey zal niet moeilijker te verkrijgen zijn dan de vorige. De kist bevindt zich op een heuvel, precies in het midden. Nadat je door de deur bent gegaan, zal er links een blauw kristal zijn, waarmee je een brug kunt maken. Als je de brug langs de trap beklimt, zal er rechts een kist zijn. De eerste rune staat achter hem, links achter hem. Als je het gebouw binnengaat waar de kist zich bevindt en naar links kijkt, zie je een raam waardoor je een bijl naar de rune kunt gooien.
De derde rune om naar te gooien is verborgen aan de rechterkant van het gebouw. Als je de trap oploopt, moet je je omdraaien en de rune staat recht voor je ogen.
Runenkisten in de Tempel van Tyr
Appel Idunn (11/11)
De laatste appel is eenzaam verborgen in de Tempel van Tyr, die te bereiken is via de poort "Brock's Shop". Na het passeren van de poort moet je naar buiten en op de trap naar het water gaan. Aan het einde van het pad is zwarte deur, leidend naar een kamer met een kom. Er is ook een lift waar je naar beneden moet, ga dan rechtdoor en passeer de kamer met de kroonluchter. Nadat je de kamer met schatten bent gepasseerd, ga je verder en bereik je een val met spikes. Als je de kist hebt bereikt, moet je je omdraaien en dan wordt het eerste zegel zichtbaar.
- Om de eerste rune te vernietigen, moet je een van de vallen vertragen zodat ze niet synchroon lopen. Dan wordt het zegel zichtbaar op het verre mechanisme.
- Terugkerend naar de kamer met het wiel, moet je naar links kijken, naar een kleine uitsparing met verschillende dingen. Op de plank, rechts in de hoek, staat een rune.
- De derde rune bevindt zich in de kamer tegenover de kist. Als je de kamer hebt bereikt waarin de vallen met spikes zich aan het plafond bevinden, is het de moeite waard om even te wachten tot het dichtstbijzijnde mechanisme naar beneden gaat en dan de rune te vernietigen.
Geheime kisten met runen in Niflheim
Ondanks dat alle kisten open zijn en 21 caches op de kaart staan aangegeven, er zijn nog twee kisten die niet op de kaart worden weergegeven. Deze kisten bevatten de gebruikelijke middelen die nuttig zijn om het spel te halen. Deze twee caches verschillen van de vorige: hun locatie, net als de locatie van de runen, is verschillend voor verschillende spelers, dus er is geen exact algoritme voor het openen.
Eerste borst
De kist zelf is bij binnenkomst direct zichtbaar: deze staat in het midden en is niet te missen. Deze kist is anders dan de vorige 21: de runen zijn willekeurig verspreid over het doolhof, maar zijn vaak verborgen op de rotsen. Om het zoeken te vergemakkelijken, is het raadzaam om een screenshot van de karakters te maken, aangezien deze verschillend zijn.
Tweede borst
De tweede kist in Niflheim is ook uniek: de locatie ervan wordt ook volledig willekeurig gegenereerd in het labyrint. Tegelijkertijd worden de runen, in tegenstelling tot de eerste, op dezelfde locatie weergegeven als de kist. Vaak bevinden de bellen zich op de rotsen rond de borst.
Lees voor meer nuttige informatie over het doorgeven van het spel, alle geheime schatkaarten en artefacten, kisten van Norn en Valkyries, het nivelleren van Kratos en zijn wapens gids voor God of War.