Huis van Hoop in Baldur's Gate 3 - de helse verblijfplaats van Raphael, waar hij zijn gevangenen vasthoudt. Je zult voor het eerst het huis van de demon moeten bezoeken Akte 1Een volledige verkenning van dit gebied is echter pas mogelijk nadat de toegang tot de benedenstad is geopend Akte 3. Het geheime toevluchtsoord is een secundaire, maar belangrijke locatie, waarvan een bezoek en een goede verkenning het lot kunnen beïnvloeden Orpheus, Raphael en andere bijpersonages.
In de complete gids voor House of Hope in BG3 zullen we aandacht besteden aan hoe je naar binnen kunt komen, Hope uit gevangenschap kunt redden, de Orphic Hammer kunt oppakken, alle bazen van de locatie effectief kunt doden en je ook kunt vertellen hoe je deze kunt uitschakelen alle waardevolle spullen verborgen door Raphael.
Hoe kom je bij het House of Hope in Baldur's Gate 3?
Om bij het House of Hope te komen, moet je de winkel "Devil's Share" in het noordelijke deel van de Benedenstad bezoeken en het portaal openen - deze bevindt zich op de 2e verdieping.
Hoe een portaal naar het Huis van Hoop te openen
De ingrediënten die nodig zijn om het portaal te activeren, kunnen voor 20 goud worden gekocht bij de winkeleigenaar - Helsik, of slagen voor de test en krijgen 000% korting - in dit geval is de uiteindelijke prijs 50. Als je niet wilt uitgeven geld, je kunt stiekem de 10e verdieping betreden, de benodigde spullen zoeken en zelf het portaal bellen. Laten we de laatste optie in detail bekijken, waarvoor u deze nodig heeft Kruik water:
- Ga de trap op naar de 2e verdieping, naar de gesloten deur. Het pad ernaartoe wordt geblokkeerd door een magische mijn: als je erop stapt, zal het personage ontploffen. Neutraliseer de magische val door water te geven aan het amulet dat aan de muur rechts van de deur hangt: combineer het eenvoudig met water uit je inventaris.
- Nadat je de val hebt gedoofd, open je het slot naar de kamers van Helsik [KS - 15].
- Verzamel items voor het ritueel in de kamers: hels marmer in een luxe kist [KS - 20], een schedel in een houten kist, wierook op het nachtkastje, een diamant in een vergulde kist bij de tafel met een monsterschedel [KS - 20], een munt van Mammon in een vergulde kist die in de slaapkamer staat, op de ladekast [KS - 20], daar vind je het Masker van Zielsperceptie.
- In het midden van de kamer staat een pentagram op de vloer getekend. Plaats de ingrediënten in de juiste hoeken van de afbeelding om een portaal op te roepen.
Als alles correct is gepositioneerd, zal het pentagram oplichten en een portaal naar de hel openen, waar de woning van Raphael zich bevindt.
Vanuit het House of Hope kun je niet naar het kamp verhuizen en lang uitrusten, en de gevechten hier zijn bijzonder moeilijk, vooral op het gebied van tactiek. Voordat je naar deze locatie gaat, zorg ervoor dat je slaapt, eet, drankjes, boekrollen en de beste uitrusting koopt.
Voltooi alle missies in het Huis van Hoop in BG3
In dit gedeelte zullen we je vertellen hoe je uit het klooster van Raphael kunt komen en Nadezhda kunt redden door de orfische hamer te stelen en alle vijanden te doden.
Bewaar hoop in Baldur's Gate 3
Na de teleportatie ontmoeten reizigers een personage genaamd Nadezhda; vanaf nu zullen ze soms controles moeten ondergaan om het meisje te kalmeren en haar nieuwe vragen te stellen over de locatie. Er zijn opties voor intelligentie, charisma, wijsheid of uitvoering [KS - 10].
Als je Nadezhda, die duidelijk niet zichzelf is, wat verstandigs aanspreekt, bied dan aan haar uit de klauwen van Raphael te redden en vraag naar de hamer, dan zal ze zelf om hulp vragen. Antwoord positief en ga het landgoed verkennen: de helden krijgen de kleren van de schuldenaar - alleen daarin kunnen ze door het huis lopen.
Praat met de archivaris
Om Hope in Baldur's Gate 3 te redden, moet je Orfische hamer. Ren naar het archief en praat met Nadezhda bij de ingang. Selecteer de volgende replica's:
- ‘Je moet kalmeren, Nadezjda... en mij leiden.’
- Slaag voor een Charisma-, Intelligentie- of Wijsheidstest en maak kans op een vervolgvraag [KS - 15].
- “Wat zit er nog meer in het archief waarvan ik moet weten?”
- ‘Het lijkt erop dat we bij de archivaris een betere kans hebben.’
- Geloof: “Voor wie is de archivaris bang, Nadezjda? Ik heb een naam nodig" [KS - 18].
Als u de laatste controle met succes voltooit, leert u de naam van Verillius Receptor, voor wie de archivaris bang is. Nu hoef je alleen nog maar te doen alsof je hem bent - bedrieg de gesprekspartner in de dialoog door jezelf voor te stellen als de Hooginquisiteur Zariël [KS - 15], of door gedachten te detecteren, ontdek wie de archivaris verwacht en stel jezelf aan hen voor.
Het resultaat van de trucs is een uitnodiging van de archivaris voor het boudoir in het House of Hope. Nu kunt u de kamer binnengaan zonder op het beschermscherm te letten.
Er is een alternatief pad naar het boudoir waarvoor geen diplomatie nodig is: ga naar het noordoostelijke balkon van het huis en spring daarvandaan op het rotsachtige pad waarlangs je de persoonlijke kamer van Raphael kunt bereiken.
Speel met Haarlep of vermoord hem
Eenmaal in het boudoir maak je kennis met Haarlep. Hij weet het te vinden Orfische hamer, maar hij is niet van plan het geheim zomaar te delen: de demon is opgewekt en zal het personage uitnodigen om te ‘spelen’. Welke opties zijn er om uit de situatie te komen:
- Speel met Haarlep. Als je tijdens het spel je ziel niet verliest, ontvang je de sleutel van Raphael's kluis. Als je het verliest, zal het personage sterven.
- Dood Haarlep. In dit geval vecht je tegen hem en nog zes wraakzuchtige demonen. Neem uit het lichaam van de demon Raphael's Safe Key en Hell's Dusk Gloves, die +6 geven aan aanvalsrollen en aan de DC van tests tegen spreuken, +1-1 wapenvuurschade of +6-1 necrotische schade met blote handen, zoals evenals de "Rays of Fire" -spreuk " Handschoenen kunnen alleen bij het lijk van Haarlep worden verwijderd.
Als alles duidelijk is bij optie 2, dan moet je in geval 1 oppassen dat je niet sterft in de armen van een demon. Kies consequent de volgende regels om in leven te blijven na het “spel”:
- Op de vraag “Waarom ben je hier, dief?” antwoord neutraal, bijvoorbeeld: "Ik zal het je niet vertellen."
- "Welk spel is dit?"
- Ga akkoord met het aanbod van de demon om zich uit te kleden.
- Selecteer de optie "Liggen".
- Gebruik de wijsheidscontrole 'Weersta charme terwijl je probeert de vrije wil te behouden' [DC - 15].
- Uiteindelijk is het nodig dat Haarlep als gevolg van het ‘spel’ de ziel van het personage niet inslikt. Kies de regel 'Je kunt mijn lichaam nemen, maar niet mijn geest' en vervolgens 'Ik zweer het, mijn lichaam is nu van jou.'
Haarlep zal het uiterlijk van het personage aannemen en, als beloning voor zo'n geschenk, de geheimen van Raphael onthullen. Vraag de demon: "Hoe kan ik de hamer vinden?" en hij zal geven Raphael's veilige sleutel, met een tip over waar u het kunt gebruiken.
Op een van de muren van het boudoir zie je een groot portret van Raphael, en net daaronder zit een knop. Klik erop om het schilderij te verplaatsen, er is een kluis in de muur uitgehouwen - deze wordt beschermd door een val die moet worden uitgeschakeld [KS - 20]. Nadat je het schilderij hebt verplaatst, open je de kluis met de sleutel die je van Haarlep hebt gekregen. Cache-inhoud:
- Ziel munt - 5.
- Raphael's aantekeningen - lees ze om het wachtwoord te achterhalen waarmee de beschermende koepel van de Orphic Hammer in het archief wordt verwijderd.
In het boudoirbad is er een kraan, waarvan het water de HP herstelt: een geweldig alternatief om te voorkomen dat u een snelle rust verspilt.
Steel de orfische hamer
Keer terug naar het archief, ga naar de stand met de Orphic Hammer en pas de kennis toe die je uit het briefje hebt ontvangen door de regel 'Geef me wat mijn hartje begeert' te selecteren. De beschermende koepel wordt gedeactiveerd en de hamer kan worden weggenomen.
Let op: zodra je de hamer van het voetstuk haalt, zullen alle arbeiders van het Huis van de Hoop, behalve Hope zelf, vijandig worden. Je kunt niet uit het huis ontsnappen zonder ruzie met Raphael.
In een apart artikel spraken ze er uitgebreid over waar je de orfische hamer kunt vinden en hoe het te gebruiken.
Red de hoop
Vecht je een weg naar het oostelijke deel van de locatie (X: -6450; Y: 2910), breek het gevangenisluik open [KS - 10] en ga naar de Prison of Hope. Rust een van de helden vooraf uit met de Orphic Hammer.
In de gevangenis hebben de helden 2 taken:
- Gebruik de orfische hamer om 2 grote rode kristallen te breken die Hope binden.
- Dood een team vijanden dat 2 waarnemers bevat.
Zodra je Nadezhda redt, zal ze zich bij de ploeg voegen. Verlaat de gevangenis en keer terug naar het portaal waardoor je naar de helse verblijfplaats bent vervoerd.
Hoe Rafaël te vermoorden
In de kamer met de teleport wacht een woedende Raphael samen met versterkingen: cambrios, Yurgir en Corilla. Een van de volgelingen kan naar jouw kant worden gelokt: neem contact op met Yurgir door de regel 'Schakel over naar de kant van de winnaars' te kiezen. Raphael heeft geen enkele kans in een gevecht met mij" [KS - 30]. Corilla is blijkbaar niet te lokken.
Na een verbale woordenwisseling begint de strijd. De overwinningsstrategie omvat het gebruik van verpletterende wapens: je hebt het nodig zo snel mogelijk breek de 4 pijlers van de ziel, waardoor de brandschade van Raphael toeneemt tot +48 eenheden; zonder deze zullen zijn aanvallen merkbaar minder effectief worden. Verschillende functies van Raphael, en hoe u ze in uw voordeel kunt gebruiken:
- Raphael is kwetsbaar voor psychische schade. Githyanki-wapens zullen goed van pas komen bij het verslaan van hem.
- De sterke punten van de vijand zijn zijn volledige onkwetsbaarheid voor vuur en een vaste hoeveelheid gezondheid op alle moeilijkheidsgraden: 666 PK. Gebruik geen vuurmagie.
- Houd er rekening mee dat Raphael de status heeft "Gods straf", waardoor hij, nadat hij stralingsschade heeft opgelopen, een vergeldingsactie kan ondernemen en de ziel van de caster kan uitrukken. Gebruik geen stralende spreuken of technieken.
- Rafaël gebruikt Zielskosten, waardoor hij krachtige vuurspreuken over een gebied kan uitspreken, die, zelfs op een eenvoudig niveau, tot 90% van de HP zullen vernietigen. In menselijke vorm zal hij niet in staat zijn om zo'n krachtige magie uit te oefenen als de Soul Pillars worden verbroken, maar zal hij tijdelijk transformeren in Het torenhoge beest, en in deze gedaante heeft hij geen pilaren nodig om enorme brandschade aan te richten.
- Probeer de groep uit de groep te halen, zodat de vuurmagie van het Verheven Beest niet tenminste een deel van het team raakt.
- Raphael kan tegen de grond worden geslagen, bang en gedesoriënteerd. De meeste gevechtsschijnbewegingen Laezel zal zeer nuttig zijn.
- Een brandbeschermingsdrankje zal een goede hulp zijn bij het weerstaan van Raphael's Raging Hellfire.
- Nadezhda beschikt over een unieke set ‘Divine Intervention’-spreuken in de strijd, en slechts 1 daarvan kan één keer worden gebruikt tijdens het hele avontuur. We raden aan om de ‘Lush Ritual’-massagenezing te gebruiken als Raphael’s ‘Raging Hellfire’ de groep toch op de rand van overleving zet.
Algemene strategie voor het bestrijden van een demon:
- Stuur twee helden met botte wapens om te breken Pijlers van de ziel, laat de rest zich bezighouden met de wraakzuchtige Cambrions en Corilla.
- Verspreid je team om te voorkomen dat Raging Hellfire iedereen in je gezelschap verbrandt, en gebruik je beste spreuken en technieken op basis van de hierboven genoemde tips.
Awards
De volgende items zijn beloningen voor de strijd:
- Soulcatcher-handschoenen - Nadezhda zal ze geven omdat ze haar heeft gered.
- Van Raphael's lichaam ontvang je de Armor of Hell's Sunset en zijn dagboeken.
Als het je eerder is gelukt om Yurgir naar je toe te lokken, en als hij nog leeft, praat dan met hem en bied aan om deel te nemen aan de gevechten in Baldur's Gate. Yurgir wordt dus een bondgenoot van reizigers en zal gehoor geven aan hun oproep in het laatste gevecht van het spel.
Gratis Orpheus
Ik gebruik het exemplaar dat ik bij House of Hope heb ontvangen Orfische hamer, doorbreek de magische barrière die Orpheus op het astrale vlak vasthoudt: de helden krijgen de kans om daar tegen het einde van het spel te komen. Een bezoek aan het astrale gebied is een noodzakelijke stap bij het voltooien van het hoofdperceel, dus deze locatie mag niet worden gemist.
In een apart artikel, zij hoe Orpheus te redden en te bevrijden.
Hoe House of Hope te doorzoeken en niets te missen
In het House of Hope zijn er verschillende afgesloten kisten en een hele cache waarin uiterst waardevolle uitrustingsstukken zijn verborgen.
Bij het luik naar de gevangenis van Hope is er een afgesloten luxe kist nr. 1 [KS- 10]: Binnenin vind je wat goud, alchemie-ingrediënten en een boekrol (de specifieke inhoud van niet-unieke buit in BG3-kisten varieert).
In de hoofdgang van het House of Hope is een muur met een Devil's Gem geïnstalleerd. (X: -6450; Y: 2910). De helden moeten hem eerst opmerken, een aandachtscontrole doorstaan en vervolgens twee opeenvolgende worpen maken: voor wijsheid [DC - 10] en magie [KS - 20].
Achter de stenen muur bevinden zich Dozen met de volgende prijzen:
- Goud - 666.
- Hell's Sunset-helm. Geeft “Hell Vision”, waardoor je in magische en normale duisternis kunt zien op een afstand van 12 meter, en beschermt tegen blindheid. Geeft de drager ook 'Magic Durability', wat 2 punten toevoegt aan tests tegen spreuken, beschermt tegen kritieke treffers en 'Withering Gaze' verleent.
- Op een voetstuk in cache De Spell Power Staff wordt opgeslagen, waardoor +1 DC wordt toegekend tegen spreuken en aanvalsrollen, en de tovenaar wordt voorzien van een "Magic Battery", waarvan het gebruik ervoor zorgt dat je geen spell-slot verspilt met casten.
- Op de standaard die het dichtst bij de deur ligt Contract Mol. Neem het contract tussen de tiefling-dief en Raphael om het terug te geven aan het meisje en haar te bevrijden van haar verplichtingen jegens de duivel.
Op weg naar het archief, open luxe kist nr. 2 [KS- 15] op de ladekast, binnenin vind je een drankje van engelachtige slaap, wat goud en gereedschap.
Aan het einde van de gang, in de hoek bij de deur naar het archief, is een open deur luxe kist nr. 3 met curiosa en goud.
In Raphael's boudoir, aan weerszijden van het badhuis, bevinden zich luxe kisten nr. 4-5 [KS- 15]: daarin vind je goud, een drankje van engelenslaap en een legendarische boekrol.
Nadat je de Orphic Hammer van het voetstuk in het archief hebt gehaald, onderzoek je de andere items in de kamer:
- Er zijn verschillende afgesloten winkelpuien in de buurt. Hack ze [KS - 10] en verkrijg verschillende kleine curiosa: parels, diamanten, metalen blokken.
- Het archief bevat ook de Hill Giant's Gauntlets of Strength, die de kracht van de drager verhogen tot 23 en +1 toevoegen aan krachttests.
- Het laatste voetstuk van het archief bevat het Amulet van Grote Gezondheid, dat het uithoudingsvermogen verhoogt tot 23 en voordeel geeft bij controles voor deze parameter.
Als je het leuk vindt om personages in BG3 aan te kleden, vergeet dan niet de inhoud van de kasten in Raphaels boudoir eruit te halen: hij is een grote fashionista, omdat hij zo’n rijke collectie outfits heeft.
We hopen dat de gids je heeft geholpen om het House of Hope in Baldurs Gate 3 100% te vinden en te voltooien. Heeft u vragen of aanvullingen over deze locatie, deel deze dan opmerkingen. Lees andere nuttige Baldur's Gate 3 gidsen in het betreffende gedeelte van onze website.