De belangrijkste releases van 2021, die actief werden gepromoot, werden besproken, maar ze voldeden nog steeds niet aan de verwachtingen.
Het lijkt erop Cyberpunk 2077 zou een geweldige inenting kunnen zijn tegen gamingverwachtingen en wetenschap voor andere ontwikkelaars. Er is een jaar verstreken CD-project rood gaat door met het repareren van zijn creatie, en de zin "Maar er waren wat gesprekken" is niet verdwenen. Mislukkingen op Cyberpunk-niveau zijn dit jaar misschien niet voorgekomen, maar 5 verwachte projecten, te oordelen naar hun beoordelingen en feedback van spelers, slaagden erin de gemeenschap van streek te maken. En zelfs niet zozeer om van streek te raken als om gerechtvaardigde woede te veroorzaken.
Laten we eens kijken waarom deze spraakmakende releases voor miljoenen spelers nul en teleurstelling bleken te zijn.
Far Cry 6
het hoofdprobleem Far Cry 6 is dat ze gewoon weer een FarCry is, zij het een met hanengevechten, een sterke hoofdrolspeler en gierend charmant "amigo's" (Chorizo is het schattigste wezen dat dit jaar in games verschijnt.)
Het project is ongetwijfeld mooi en goed op maat gemaakt. Maar ... In navolging van vele recensenten wil ik terug naar de tijd Far Cry 3 en om een charismatische piraat te citeren: “Waanzin is de exacte herhaling van dezelfde handeling. Keer op keer, in de hoop op verandering.” Maar Ubisoft Die woorden ben ik natuurlijk vergeten. Er is niets revolutionairs in de geschiedenis van de revolutie. Eigenlijk valt er niets meer te zeggen over de nieuwe Far Cry.
Score: 75 van critici en 3,6 van spelers op Metacritic
Call of Duty: Vanguard
Na de verhalencampagne over de Koude Oorlog, Voorhoede - zeker niet wat de spelers verwachtten te zien. Projecten, ook al zijn ze gemaakt door verschillende studio's, behoren tot dezelfde serie, en zo'n afgrond in de kwaliteit van uitvoering, ontwikkeling, geschiedenis is iets dat verder gaat dan goed en kwaad. Blijkbaar zijn de tijden dat de serie op zijn minst een soort historiciteit streefde, achter zich gelaten. Nu verandert de "kolda", volgens de sensaties, in een militair actiespel, in de geest van Battlefield Bad Company и "Inglorieuze klootzakken".
Als Cold War tevreden was met de kwaliteit van de uitvoering en Bad Company met enthousiasme, dan laat Vanguard je alleen glimlachen met grappige bugs en tekortkomingen. Vijanden waar kogels zonder enig kwaad doorheen gaan, verdwijnende zandzakken en dezelfde animatie van NPC's speelkaarten en dammen. De verhalen van de squadleden zijn niet indrukwekkend, er is geen chemie tussen hen. Witte draden steken uit de plot, waarmee het is genaaid.
Nee, je kunt niet zeggen dat alles slecht is. De overgang van de prerender naar de gameplay valt op door zijn soepelheid, de modellen zien er prachtig uit als ze geen fouten bevatten, de optimalisatie is niet slecht. En dan gaat degene die Vanguard kocht de multiplayer-modus in, leert hels ongemakkelijke respawn-punten, onduidelijke schotspreiding, wapenkenmerken die je niet kunt achterhalen zonder 100 gram - en die paar pluspunten die de campagne gaf, blijven ergens ver weg.
Score: 72 van critici en 3,4 van spelers op Metacritic
Battlefield 2042
Prestatieproblemen, bugs, kromme netwerkcode en gebruiksvriendelijke interface - Battlefield 2042 is trouw gebleven aan de trieste tradities van de serie. De gesprekken over de schaalkaart en het vertellen van verhalen door middel van gameplay waren interessant. In feite bleken de enorme kaarten gewoon saai te zijn, en alleen een archeoloog of een fan van Miyazaki's werk kan de plot in de strijd uitgraven. Maar de eerste zal hier waarschijnlijk geen tijd aan besteden, en de tweede zal het geen plot durven noemen.
"Capture" op gigantische kaarten wordt al snel extreem saai, en voor de "Breakthrough" zijn de afmetingen duidelijk overdreven. Klassen zijn vervangen door specialisten en dit is nog een reden voor de onvrede van de fans. We overladen het met technische problemen en vragen over de beoordeling verdwijnen snel.
Daarna zullen er naar verwachting koppen rollen. Oscar Gabriëlson links DICE, werd de functie van algemeen directeur overgenomen Rebecca Cutazdie eerder leidde Ubisoft Annecy. Het leiderschap van de serie, die gepland is om verenigd te worden in één universum, is een legende van game-ontwikkelaars geworden - Vince Zamella, de "vader" van een andere franchise, waarvan het laatste deel, ironisch genoeg, ook in deze top terechtkwam - Call of Duty. Of de dingen ten goede veranderen, zal alleen de tijd leren.
Score: 68 van critici en 2,2 van spelers op Metacritic
Grand Theft Auto: The Trilogy
Als iemand dacht "prestatie" Blizzard 2020 vanaf Warcraft III: opnieuw klaar moeilijk te herhalen, dan tevergeefs. Rockstar Games het is gelukt. En opnieuw is het slachtoffer de "heilige koe" van veel gamers, deze keer - een trilogie GTA. Het schema is nog steeds hetzelfde: de langverwachte aankondiging van de remaster, wachten, de originelen werden uit de verkoop gehaald, de release en... Reforged leek plotseling niet meer zo onsuccesvol. Want kijk naar bijgewerkt GTA III, vice City и San Andreas zonder tranen is onmogelijk.
Kunstontwerp en afbeeldingen zijn woorden die, in combinatie met deze remasters, alleen tussen aanhalingstekens kunnen worden gebruikt. Alle verbeteringen gaan verloren achter griezelige modellen. De bug zit op de bug en drijft de bug aan. En ze behoren niet allemaal tot de categorie 'eerbetoon aan de klassiekers': sommige minigames zijn tijdverspilling geworden en censuur heeft meedogenloos veel van de GTA-functies doorgenomen die het ooit onderscheidden van de rest van de spellen.
Het onderschatten van cijfers op Metacritic is al gebruikelijk, onthoud alleen het trieste verhaal van The Last of us 2. Maar GTA Trilogy is een zeldzaam geval waarin er geen vragen zijn voor degenen die het project een minimumscore hebben gegeven. Dit is een bijgewerkt "Wacht erop!"maar uit de wereld van videogames.
Nu heeft de studio berouw van zonden. De originele versies zijn terug in de winkels en de bijgewerkte versies zijn vastbesloten om naar een minder beschamend niveau te gaan. De enige vraag is of mensen zullen kunnen vergeten wat ze bij de start hebben gekregen.
Score: 49 van critici en 0,5 van spelers op Metacritic
Biomutant
У Biomutant niet alleen de hoogste gebruikersbeoordeling van al degenen op deze lijst. projecteren THQ Nordic bleek heel schattig te zijn, met de juiste boodschap en een merkwaardige overlevering. Het project is uitgewerkt, het heeft geen kritische technische problemen. Mohnatika kan worden gemaakt zoals je wilt. De ontwikkelaars waren zelfs in de war door te schrijven voor de wezens van hun eigen taal die hun wereld bewonen.
Maar daar lijkt het op 18 mensendie het spel maakte, zwaaide naar een te groot stuk van de taart. Voor elk pluspunt is er al snel een soort “maar”. Een uitstekende personage-editor, maar je stopt met het zien van je mutant zodra je uitrusting opzet. Een belangrijk onderwerp van ecologie, maar je herinnert het je en denkt er een korte tijd over na, en ze herinneren je er niet zo actief aan. Al zien de overblijfselen van de vroegere beschaving, die regelmatig in het oog springen, er spectaculair uit. De open wereld is prachtig, maar er is al snel niets aan te doen. Het is te zien dat de auteurs probeerden de plot uit te werken en na te denken over het vechtsysteem, het probleem is dat ze bijna overal gewoon tekortschoten. En in combinatie met het feit dat het spel over gemuteerde dieren werd verwacht, veroorzaakte Biomutant een vlaag van negativiteit bij de uitgang. Zeker gezien het feit dat het een volle prijs kostte.
Het oordeel is dit: het is niet genoeg om "aardig" en "mooi" te zijn voor het publiek om kalm te accepteren prijskaartje van 3,5 duizend roebel. Biomutant is echt de moeite waard om te kopen en te spelen. Maar alleen met korting. Het is geen slechte game, maar het is niet zo goed als iedereen had verwacht.
Score: 67 van critici en 6,3 van spelers op Metacritic